0555 579 8211-03322491151
Turbo Bakımı Günümüz motorlarının turboları dakikada 150-200 bin devire çıkmaktadır..Bu kadar hızlı dönen bir parça haliyle çok fazla ısınmaktadır ve bu parçayı yataklayan burçlar aşınmaktadır.. Turbonun bu aşırı ısnan kısmı ile sadece motor yağı temas kurmaktadır, turboyu yağlamak için içine girip dışarıya çıkan motor yağı aynı zamanda turboyu soğutur.. Bu genel olarak motorda da böyledir, Motor yağları sadece motoru yağlamazlar, Motoru soğutur ve temizlerler.. Genel turbo problemlerinin önde gelenleri yataklama burçlarının aşınmasından kaynaklananlardır..Burçlar ile Milin arasındaki boşluk arttığında turbonun balansı bozulur ve sağlıksız çalışmaya başlar. Bir süre sonra pervaneler sağa sola sürtmeye başlar ve turbo kırılır.. Bu problemin önüne Turbolarımıza belli aralıklarla bakım yaptırarak geçebiliriz..Turbo bakımı esnasında aşınan bütün parçalar değiştirilir ve turbomuz yeni gibi olur.. Türkiye de malesef turbo bakımı anlayışı yerleşmediğinden, turbolar çalışamaz duruma geldiklerinde sökülürler ve o saatten sonra komple değiştirilmeleri gerekir.. Türkiye de kullanıcıların ve tamircilerin kafalarına yer etmiş, kalıplaşmış düşüncelerin başında turbo revizyonu randıman vermez, verim alınamaz gibi düşüncelerdir.. Bu tamamen yanlış bir düşüncedir..Günümüzün turbo revizyon teknolojisi çok gelişmiş olup, revizyon tamamlandıktan sonra araç üzerindeki bütün şartları sağlıyabilen gelişmiş simülatörlerle balans ve test edilebilmektedir.. |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder